Voldria compartir-vos algunes de les iniciatives filosòfiques en les quals em trobo involucrat. No pretenc res més que donar una visió panoràmica de les activitats que m’apassionen i que considero significatives en el meu compromís amb la filosofia i la seva divulgació. A través d’aquests projectes, cerco contribuir modestament al diàleg filosòfic i a l’enriquiment personal i col·lectiu. Sense més preàmbuls, aquí teniu les iniciatives filosòfiques de les quals participo o en alguna ocasió he participat.

Projectes en els quals encara participo:

FILOSOFIA D’ESTAR PER CASA (2020). És un canal de Youtube que vol apropar la filosofia a un públic més ampli i demostrar que la reflexió filosòfica pot ser valuosa i enriquidora per a tothom, fins i tot quan es fa des de la comoditat de casa.

PREMI DE FILOSOFIA «ARNAU DE VILANOVA» (2022). Formo part del jurat d’aquest guardó organitzat pel prestigiós Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya. Es tracta de l’únic certamen de Catalunya que premia treballs de recerca de l’alumnat de batxillerat, treballs de final de grau d’estudiants universitaris i també experiències didàctiques de professorat de filosofia a la secundària.

ASSOCIACIÓ «FILOSOFIA, ARA» (2022). Soc el vicepresident d’aquesta associació gironina dedicada a l’organització d’esdeveniments de filosofia per a joves i públic en general, i membre del consell editorial de la seva revista de divulgació Filosofia, ara! Amb l’associació hem organitzat diversos esdeveniments a Girona i també Olot, així com el Club de lectura de filosofia.

CLUB DE LECTURA DE FILOSOFIA (2022). Es tracten d’un conjunt de trobades que condueixo cada any acadèmic a la biblioteca Carles Rahola, de Girona, per dialogar i aprendre sobre les lectures filosòfiques que hem llegit el darrer mes.

CAFÈ FILOSÒFIC DE GIRONA (2024). Es tracten de trobades setmanals, quinzenals o mensuals que modero a la Taverna d’El Foment amb persones de diverses edats que es reuneixen per debatre qüestions filosòfiques actuals.

CAMPUS (2024). Es tracta d’una plataforma sistema de gestió de l’aprenentatge que té una doble funció. En primer lloc, dotar d’eines perquè qui tingui interès a aprendre filosofia ho pugui fer. I, en segon lloc, compartir recursos i idees amb altres docents de filosofia.

Projectes en els quals ja no participo:

GRUP DE TREBALL DEL PROFESSORAT DE FILOSOFIA DE LA CATALUNYA CENTRAL (2020-2022). Es tracta del grup de treball de professorat de Filosofia més longeu de Catalunya. El temps que en vaig ser membre, els participants vam compartir pràctiques pedagògiques, recursos i reflexions sobre l’ensenyament de la filosofia.

GRUP DE TREBALL DEL PROFESSORAT DE FILOSOFIA: APRENENTATGE BASAT EN JOCS I GAMIFICACIÓ (2021-2023). El primer any el grup es deia «Escape rooms de Filosofia» perquè els integrants ens vam proposar elaborar jocs de filosofia virtual en què l’alumnat participant havien d’escapar a diverses situacions i perills. A partir del segon any, vam explorar noves maneres d’enfocar l’ensenyament de la filosofia amb jocs de rol, jocs de taula o videojocs de cartes.