«Perquè la Filosofia:

Fa una tasca reflexiva, una tasca de comprensió, d’anàlisi de recerca de causes i conseqüències que abraça els comportaments individuals i col·lectius.

Fa una tasca crítica davant del risc de manipulació i alienació, davant la pressió dels poders polítics i econòmics.

Fa una tasca creativa, de projecció, en tant que capacita per pensar més enllà de les coordenades existents i de resolució de qüestions essencials que cada generació s’ha de plantejar».

Irene de Puig Olivé, fundadora del Grup d’Innovació i Recerca per a l’Ensenyament de la Filosofia.

«La filosofia és, sense dubte, l’entrenament més adient de cara a cultivar la finalitat principal de l’educació. Aquesta finalitat, s’expressa en dos aspectes interconnectats: fer que les persones madurin la capacitat crítica (és a dir, de discerniment), i evitar la indiferència i la fredor».

Josep Maria Esquirol Calaf, professor de Filosofia a la Universitat de Barcelona.

«Necessitem els valors ètics i la filosofia per aprendre a pensar per nosaltres mateixos i no deixar-nos influir pels nostres amics, pares o professors. L’ètica és important per valorar el significat de la dignitat i conèixer els nostres principis i la nostra conducta».

Laura Velàzquez Bocanegra, alumna de l’optativa de filosofia de quart d’ESO a l’institut Puig i Cadafalch de Mataró.

«Perquè l’assoliment de la maduresa de l’alumnat requereix una assignatura curricular que enllaci i integri adequadament els diferents coneixements, i això només ho fa la filosofia».

Xavier Serra BESALÚ, president de l’Associació Filosofia, ara!

«A l’ensenyament obligatori és essencial que l’alumnat conegui la dimensió moral de l’individu i nocions bàsiques de filosofia perquè és el coneixement més important per a plantejar-se qüestions fonamentals per a la vida i la seva acció com a individu i com a ciutadà. Són competències vitals».

Mercè Garcia Farreras, vicepresidenta de la Societat Catalana de Filosofia.