«Per garantir l’accés a un tipus de qüestions i manera de reflexionar. Totes les matèries fan pensar però la filosofia es fa una sèrie de preguntes i respostes que d’altra manera no es treballen. L’enfocament filosòfic i ètic de la realitat que aquestes matèries proporcionen és un dret que ha de tenir garantit tot l’alumnat».

Isabel Monegal López, membre del Grup de treball de Professorat de Filosofia de la Catalunya Central.

«Necessitem els valors ètics i la filosofia per ajudar que la nostra societat sigui millor. És per culpa de la seva supressió que estem, sota el meu punt de vista, cada vegada pitjor pel que fa al pensament i al raonament».

Vicenç Pont Soler, alumne de l’optativa de filosofia de quart d’ESO a l’institut La Roca del Vallès.

«Perquè la filosofia i els valors ètics doten d’eines als alumnes per pensar i desenvolupar l’esperit crític, i els ajuden a convertir-se en persones que es pregunten, i que cerquen respostes».

Clara de la Flor i Caro, membre del Grup de Treball de Professorat de Filosofia Escape Room de Filosofia.

«Els alumnes de filosofia són capaços de mirar més, millor i d’una altra manera. L’examen de valors, l’argumentació lògica i la depuració de fal·làcies, l’examen de la pròpia intimitat, de les relacions amb els altres i del que sigui que signifiqui l’Univers no es poden considerar transversals».

Silvia Rodríguez Martínez, professora de filosofia a l’institut Viladomat de Barcelona.

Si tu també creus que la filosofia no és ni inútil ni útil sinó necessària, signa aquesta petició perquè puguem mantenir vives les matèries filosòfiques de l’ESO: change.org/filosofiaESO