Curs per ensenyar a filosofar. Amb metodologies diverses (diàleg filosòfic, col·loqui filosòfic, cafè filosòfic, controvèrsia constructiva) per desenvolupar el pensament crític de l’alumnat.

Avaluació de les 15 h de la formació

Aquesta formació d’estiu consta de 15 h de formació totals repartides en quatre sessions, de dilluns a dijous, de 3 h cadascuna. I una sessió final, en divendres, també de 3 h, però que consisteix en una taula rodona.

4 sessions sincròniques i presencials (12 h)

Podeu consultar en línia el dossier de treball amb els materials que treballarem in situ. O també descarregar-lo en Word o PDF, així com imprimir-lo.

Dia 1 (07/07/25)

Dia 2 (08/07/25)

Dia 3 (09/07/25)

Dia 4 (10/07/25)

Tasca final

Heu de triar UNA de les tres opcions i publicar-la al Moodle, no més tard del diumenge, 13 de juliol:

  • Fer un diari de seguiment sobre els aprenentatges i l’interès a desenvolupar les metodologies presentades.
  • Fer una proposta didàctica (poc desenvolupada, només un esbós), de situació d’aprenentatge, exercici, projecte, sessió, per dur a terme a l’aula a partir d’alguna de les metodologies presentades.
  • Fer una reflexió en el format que vulgueu sobre algun dels aspectes o metodologies del curs o de la totalitat.

1 sessió sincrònica i presencial/virtual (3 h)

Per completar i acreditar les 15 hores lectives del curs, cal assistir, com a mínim, a una de les dues sessions plenàries i de debat que organitzem en el marc de l’Escola d’Estiu i que es realitzaran a l’Escola Joan Pelegrí de Barcelona:

Més teoria i pràctica

Si voleu indagar una mica més en els fonaments teòrics i tenir altres exemples que no hem pogut treballar durant el curs, podeu fer un cop d’ull a la següent selecció.

Seminari socràtic (lleuger)

Comunitat de recerca

Diàleg filosòfic

Eines simples per fer filosofia

Ensenyament socràtic

Mètode del trencaclosques

Col·loqui filosòfic

Controvèrsia constructiva

Escenaris hipotètics

  • Pendent

Cafè filosòfic

Algunes qüestions addicionals